Subject: FW: Uus Päeva-ja nädalahoiu teenus
From: "Elen Preimann"
To: "SM Info"
Date: Fri, 21 Jun 2024 15:02:42 +0300

Palun registreerida ja suunata mulle vastamiseks.

Elen Preimann

From: Janno Kell <[email-masked]>
Sent: Monday, May 20, 2024 9:12 AM
To: Elen Preimann <[email-masked]>
Cc: Liisi Uder <[email-masked]>; Silja Holsmer 
<[email-masked]>; Tarmo Peterson <[email-masked]>
Subject: Re: Uus Päeva-ja nädalahoiu teenus

Hea Elen Preimann

Lugesin Riigikogule esitatud eelnõud, milles on uue päeva- ja 
nädalahoiuteenuse hinnaks 75 eurot ööpäevas.

Samuti on tänane, SKA poolt makstav diferentseeritud kõrgem 
erihoolekandeteenuse tasu 75 eurot ööpäevas.

Kui alates 01.01.2025 ei ole KOV-idel enam kohustust tasuda SHS paragrahv 
89, teenuseosutaja omandis või kasutuses olevate ruumidega seotud kulu ja 
see sisaldub riigi poolt (läbi SKA) makstavas erihoolekandeteenuse tasus, 
siis on ruumidega seotud kulude katmiseks ettenähtud 0 eurot?

Harjumaal, päeva ja nädalahoiuteenust pakkuvate Käo Tugieskuse jaoks 
tähendab see teenuse osutamiseks vajalike tulude vähenemist iga kliendi 
kohta 1104 eurot kuus ja SA Päikesekodu Teenuste jaoks 456 eurot kuus.

Suurem probleem tekib Sotsiaalhoolekandeseaduse kontekstis, kus 
eksisteerivad teenuse osutamiseks kriitiliselt katmist vajad kulud, mille 
katmise kohustus on küll riigil (eeldades et päeva- ja nädalahoiuteenus ei 
ole enam IET teenus ning KOV-idel puudub seetõttu ruumidega seotud kulude 
katmise kohustus) kuid mis jäävad teenuseosutajale tasumata. Teenuseosutaja 
ise neid katta ei saa kuna selleks puudub tulu.

Kuna see kulu jääb nii, olude sunnil kliendi (pere) kanda siis tekitab see 
uue vaidluse puudega inimese kohustustest ja põhiseaduslikusest õigustestus 
(millist kohustust täna kliendil ei ole).

Kas oleks õige kirjutada seadusesse otse ja ausalt, et ruumidega seotud 
kulude katmise kohustus (kui need kulud on teenuseosutajal olemas) on 
kliendil ja välistada sellega edaspidised vaidlused?

Päikest

Janno Kell

On Thu, May 16, 2024 at 1:24 PM Elen Preimann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Vabandust et vastus on viibinud!

https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/406f092f-ec40-4414-996e-3cfa78470f46/sotsiaalhoolekande-seaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus-erihoolekandeteenused-ja-elukoha-aadressi-muutmine

Eelnõu oli eile Riigikogus esimesel lugemisel.

Head!

Elen Preimann

Nõunik | Hoolekande osakond

5913 0628|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Sotsiaalministeerium

Suur-Ameerika 1 | 15006 Tallinn

626 9301 |  <http://www.sm.ee/et> http://www.sm.ee

From: Janno Kell <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, April 28, 2024 4:17 PM
To: Elen Preimann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Uus Päeva-ja nädalahoiu teenus

Hea Elen

Tänud vastuse eest.

Palun saata operatiivselt info et mis on sellle Riigikogule esitatud eelnõu 
täpne nimetus ja number et oskaksin seda nende eelnõude süsteemist leida.

Päikest

janno

On Fri, Apr 26, 2024 at 10:53 AM Elen Preimann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere

Erihoolekandeteenuste kulumudel on SKA töövahend ja seda me nö majast 
väljapoole ei jaga.

Hetkel on päeva- ja nädalahoiuteenuse eelnõu riigikogule menetlemiseks 
läinud ja loodame, et hiljemalt sügisel saab sotsiaalhoolekande seaduse 
muudatus vastu võetud ning uus teenus alates 01.01.2025 jõustuda. Juhendi 
koostab SKA siis, kui seadus on vastu võetud.

Tervitades

Elen

From: Janno Kell <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 16, 2024 2:32 PM
To: Elen Preimann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Uus Päeva-ja nädalahoiu teenus

Hea Elen

Uurin et kas on vōimalik jagada uue, alates 01.01.2025 jōustva Päeva- ja 
nädalateenuse juhend (kirjeldus) koos rahalise poolega (meeleldi kulumudel)

Päikest

Janno